Innowacje Royal Brand – rozgrzewające przyprawy z całego świata

Co na rozgrzewkę w zimowe dni? Na przykład herbata z imbirem. Owo sproszkowane kłącze to jedna z najstarszych przypraw. Nie bez słuszności wchodzi do grupy określanej mianem „smacznej medycyny”. Imbir ma  działanie przeciwzapalne i przeciwbólowe, zapobiega chorobie lokomocyjnej; wzmacnia pamięć i koncentrację.

ilustr. do Royal Brand

– Ta rozgrzewającą przyprawa ma wiele innych zalet – kulinarnych i regeneracyjnych – mówi Maciej Barczak z firmy „Royal Brand”, należącej do Stowarzyszenia „Polska Ekologia”. – Staram się urozmaicać paletę dostępnych na rynku  przypraw, gdyż konsumenci wciąż poszukują nowych smaków. Mają na to wpływ podróże i poznawanie egzotycznych  smaków, a do tego silnie rozwinięta aktywność  blogerów  kulinarnych, programy sławnych  szefów  kuchni w telewizji  i nie bez znaczenia –  chęć zaskoczenia domowników oraz znajomych czymś nowym.  I w konsekwencji sięganie po egzotyczne  przyprawy.

 Nie da się nie zauważyć  jak internauci chwalą  przyprawę do  jajecznicy z kurkami i różnymi warzywami; czarną sól w płatkach, cukier z kwiatów kokosowych BIO, czy ekologiczną mąkę z gorczycy BIO.  Czym napędzana  jest taka   innowacyjność Pana firmy?

– Studiowałem w Peru i w Hiszpanii – mówi Maciej Barczak. Dlatego ciągle poszukuję nowych smaków. Zauważyłem, że świat się ujednolica, zacierane są różnice kulturowe, i w Polsce przejmowane są chętnie wzorce z całego świata. Jesteśmy dość otwarci na akceptację  innych potraw. Dlatego ciągle poszukujemy nowych przypraw, nowych kierunków dostaw, a Ameryka Środkowa i Południowa ciągle dla naszego społeczeństwa jest jeszcze  nie odkryta. Mamy ciekawych dostawców z Paragwaju, gdzie jako jedyni z Polski, zostaliśmy zaproszeni na targi. Dodajmy do tego Salwador i Gwatemalę – też nas  zaproszono na targi, co stanowiło  wyróżnienie.

– Co zatem  Royal Brand sprowadza  z tamtych rejonów?

– Doskonały aromat ma tamtejsza trawa cytrynowa i skórka cytrynowa. Szczególnie jako doskonały dodatek do alkoholu, więc chętnie ją od nas kupują restauracje. Wspomnę jeszcze o Kaukazie.  Gruzini ostatnio są bardzo aktywni i zaoferowali nam swoje przyprawy – mają m.in. wyborny szafran.

Nie pomijamy Polski. Nawiązaliśmy współpracę z naszymi rolnikami i oni dostarczają nam gałązki przypraw. Cieszą się one dużym wzięciem w gastronomii. Taka cała gałązka przyprawy robi wrażenie na talerzu.  Rozważamy też utworzenie ogrodu przypraw w okolicy Piaseczna. Podjęliśmy nawet pewne działania wraz z Kolejką Piaseczyńską. Chcemy uruchomić park edukacyjny z przyprawami.

Ilustr. Royal Brand

– Rynek egzotycznych przypraw jest kapryśny i pełen pułapek. Ceny skaczą, a dostawcy potrafią „kombinować”. I mało doświadczeni klienci zamiast wanilii dostają wanilinowy, syntetyczny zamiennik…

–  Temat pachnących  lasek jest dość złożony. W ostatnim czasie  ceny wzrosły z 21  do 500 euro za kg. Dlatego chcemy uruchomić innowacyjne metody przechowywania wanilii. W tej chwili należy bardzo uważać bowiem na rynku jest dużo wanilii złej jakości, niekiedy nawet sfałszowanej, czyli takiej, która już wyschła i została wymoczona w oleju kokosowym z dodanym aromatem waniliowym.  Jednak  moja firma pokazuje  tak urozmaicony zestaw egzotycznych przypraw, że wzbogacanie wielu potraw jest coraz prostsze. Spośród kilkudziesięciu pozycji każdy znajdzie coś interesującego i inspirującego.  I  w domowej kuchni i w restauracyjnej – wyjaśnia Maciej Barczak.

– Taka innowacja wspaniale smakuje. Dziękujemy za rozmowę.

=====================================================

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia” skupia osoby i firmy zajmujące się produkcją żywności z surowców ekologicznych certyfikowanych(!) Ideą naczelną Stowarzyszenia jest reprezentowanie całej branży żywności ekologicznej, przy aktywnej pracy na rzecz rozwoju EKO rynku. Przez 10 lat funkcjonowania Stowarzyszenie zorganizowało wiele akcji promujących najbardziej wartościową polską żywność w kraju i za granicą.  Od 2015 roku realizuje 3-letnią   kampanię promocji polskiej żywności ekologicznej w USA, Japonii i Singapurze.

Polacy coraz bardziej cenią zdrową żywność: naturalną, świeżą, z pewnego źródła, z certyfikatem i dobrej marki – to wynik badania zrealizowanego przez Ośrodek Ewaluacji, zatytułowanego „Kogo nęci zdrowie jedzenie”. Jeśli na certyfikowaną żywność zwraca uwagę już 34% Polaków, to w pewnej części jest to zasługa Stowarzyszenia „Polska Ekologia”.

Prezesem tej organizacji jest Paweł Krajmas, doświadczony i dyplomowany arcymistrz masarstwa, autorytet w zakresie produkcji żywności ekologicznej, nagradzany i znany społecznik na Podkarpaciu.

O żywotne sprawy Stowarzyszenia od 10 lat dba  Jolanta Lyska dyrektor generalny, dobry duch całego ugrupowania.

Ekologiczne metody produkcji żywności przyczyniają się do ochrony zdrowia społeczeństwa, pozwalają zachować bioróżnorodność środowiska, zgodnie z hasłem: Euroliść symbolem najwyższej jakości produktu.